AMAZING - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Nadia Wit - WaarBenJij.nu AMAZING - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Nadia Wit - WaarBenJij.nu

AMAZING

Blijf op de hoogte en volg Nadia

01 Maart 2015 | Tanzania, Arusha

Ik heb een paar dagen op me laten wachten, maar hier dan eindelijk mijn eerste update vanuit het prachtige Tanzania.

Vroeg opstaan en lang reizen. Daar bestond mijn dag (25 feb 2015) uit. Om 05.00 uur ging de wekker. Om vervolgens om 06.00 uur in de auto te zitten. Op naar schiphol. Gelukkig geen file onderweg maar wel veel te vroeg op het vliegveld. Dan nog maar een kop koffie/thee. Rond 09.30 uur dan toch echt naar de paspoortcontrole en gate. Daaag Nederland, Hooooi Tanzania! Gelukkig ging de tijd aardig snel en was er lekker eten aan boord. De tweede vlucht zelfs nog languit kunnen slapen; ik had alle drie de stoelen voor mezelf! Heerlijk.
Aangekomen bij Kilimanjaro airport visum controle en mijn bagage ophalen. Het voelde echt als thuis komen!! Godlove stond gelukkig al op me te wachten, ook al kwamen we wat vervroegd aan. Op naar Neema House, Arusha. Dit was een rit van ongeveer nog 1 uur. Helaas al helemaal donker en viel er dus weinig te zien. Eenmaal aangekomen bij het vrijwilligershuis snel omkleden en slapen. Het was inmiddels al 02.45 uur. De volgende morgen was ik al om 07.00 uur wakker en hoorde ik gelukkig al wat gerommel in huis. De andere vrijwilligers werden allemaal ook één voor één wakker. Ontzettend leuke meiden en gelijk meegelopen naar het huis. Wat is het hier mooi zeg. We begonnen de dag met een morning walk. Altijd leuk al dat kleine grut. En ahh gelijk eentje op de rug gedragen! Hij vond het wandelen zo fijn dat hij in slaap viel en heerlijk begon te snurken. De dagen bij het huis kunnen we zelf indelen. Er zijn wel bepaalde tijdstippen dat ze meer mensen nodig hebben en altijd handig om dan dus aanwezig te zijn. Wanneer je even wilt rusten is dat ook goed en ga je gewoon terug naar het vrijwilligershuis. Het zijn en blijven kinderen en vragen dus veel aandacht van je! Maar die geef ik ze ook met alle liefde.
Om 19.00 uur gaan al kinderen naar bed en gaan wij eten. We proberen elke avond met z'n allen te eten; gezellig en je leert elkaar beter kennen.
Neema House komt op een andere plek. Het huis waar ze nu zitten, met als onderdeel ook het vrijwilligershuis, is verkocht. De oprichters hebben een stuk land gekocht en gaan daar de verschillende nieuwe huizen bouwen; village. En wauw wat een prachtige plek!! Zo groen, uitzicht op de Kilimanjaro (als ie niet verstopt is) en mount meru. Prachtig. Ze verrichten echt prachtig werk en het zijn zulke lieve mensen.
En ja als je in Tanzania bent, moet je natuurlijk ook wat van het land zien. De eerste tripjes zijn al besproken onder de vrijwilligers. Victoria falls here we come! De bustickets hebben we al binnen en de treintickets zijn besteld. Leuk, leuk leuk.
Ik blijf nu de eerste maand in Neema House, maar hoop dat ik hier langer kan blijven en tussen door tripjes kan maken. Je bent er dan even tussen uit en kunt weer bijkomen. Ze adviseren ook een maand te blijven en niet langer, omdat ze aan vrijwilligers merken dat ze snel moe raken en de zorg voor de kindjes moet goed zijn en blijven natuurlijk.
Ik kan je vertellen; het is een en al genieten. Wanneer ik hier iets langer ben, bekijken we het dus verder. Er moet natuurlijk ook wel genoeg plek zijn.
Arusha is ook een goede plek om tripjes vanuit te nemen en gelukkig willen de vrijwilligers het ook allemaal wel; wat een gezelligheid!

Liefs

  • 02 Maart 2015 - 08:14

    Nienke:

    Lieve Nadia,
    Wat een leuk verslag om te lezen zeg. Zo te lezen ben je helemaal op je plek. Geniet!!!
    Xx

  • 15 Maart 2015 - 10:46

    Margo:

    Hallo lieverd,
    Aan het verhaal te lezen, ben je echt "thuis".
    Heerlijk. Geniet er maar met volle teugen van.
    Maar dat komt wel goed!
    Kus xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Nadia

Van 25 februari 2015 tot 20 mei 2015 naar Tanzania! Vrijwilligerswerk, genieten van de kinderen, bevolking, het weer, de prachtige omgeving en natuurlijk het reizen!

Actief sinds 18 Feb. 2015
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 1941

Voorgaande reizen:

25 Februari 2015 - 20 Mei 2015

Vrijwilligerswerk & reizen

Landen bezocht: